
Suomalaiset on saunojakansaa. Saunoja on joka puolella. Jotenkin jäänyt sellainen vaikutelma, että tästä huolimatta sauna- ja saunomiskuvia on äärimmäisen vähän. Onko saunominen liian itsestäänselvä asia, että sinne aina mennään ilman kameraa ja vain saunomaan.

Tässä tapauksessa kuvauksen syy oli se, että Saunaseuran lehteen tulee esittely Helsingin Meilahdessa sijaitsevasta Villa Kaurilan saunasta. Juttuun piti saada kuvitus ja kansikuva. Blogia varten kuvat on rajattu vähä tiukemmin.


Ja olenhan itsekin kuvassa ihan aatamin asussa... Ehkä vähän Aatamia karvaisempana (kuvassa oikealla). Jaa. Minkälainen saunojahirmu Aatamista olisikaan tullut, jos olisi päässyt nauttimaan suomalaisen puusaunan löylyistä? Olis voinut omena jäädä kakkoseksi.









Pääsipähän sauna mukaan Hesarin saunajuttuun.